Categories
Beauty

IN DE HANDEN VAN DE EXPERT: Tips voor het zonnen

HOE MAAK JE JE TAN LANGER DUUR?

Al raad ik bruinen niet aan vanwege de door de zon veroorzaakte schade aan onze huid, zoals puistjes, veroudering en kanker. Ik kan als arts niet negeren dat we soms worden blootgesteld aan de zon, vooral tijdens de vakantie.

Hier zijn enkele tips om voor je huid te zorgen terwijl je bruin wordt:

Zonnebrandcrème

De eerste stap naar langdurig bruinen is zonnebaden met zonnebrandcrème

zonne-energie, met een SFP 30 of hoger, idealiter SFP + 50. Vermijd onbeschermde oliën, het zal vroegtijdige veroudering alleen maar versnellen en tot zonnebrand leiden. Houd er rekening mee dat de eerste doses zon progressief moeten zijn, met tussenpozen van 10,15 en 20 minuten, aangezien de beste tijden de eerste uren van de ochtend voor 10.00 uur of ‘s middags, na 16.00 uur zijn. Anders lukt het je alleen om je huid pijn te doen, dan zal het loslaten en krijg je nooit een goede kleur.

Het is altijd handig om zonnebrandcrème aan te brengen, want naast het beschermen van onze huidlaag tegen schade door ultraviolette stralen, kunt u op een veel veiligere manier een gelijkmatige, langdurige en uniforme kleur krijgen zonder uzelf bloot te stellen aan gevaren zoals brandwonden en zelfs kanker van huid.

Afschilfering

Het is erg belangrijk om de huid te scrubben om dode cellen te verwijderen en een gelijkmatigere kleur te krijgen. Je kunt een scrubcrème of een luffa gebruiken.

Hydratatie

Hydratatie is de sleutel om peeling van de huid te voorkomen. Daarom raad ik aan om vochtinbrengende crèmes en lotions te gebruiken die de elasticiteit van de huid verbeteren. Het ideaal hiervoor is om minstens twee keer per dag crèmes aan te brengen, vooral na blootstelling aan de zon. Door veel water te drinken voorkom je dat je huid gaat pellen of er droog uitziet, op deze manier krijg je een betere bruine kleur.

Voeding

Wortel is een natuurlijke bron van bètacaroteen, een plantenpigment dat ons helpt bruinen en het langer houdt. U kunt dit voedsel weken voor uw reis in uw voeding opnemen, evenals tomaat, broccoli, meloen, sapodilla en kiwi.

Zelfbruiner

Op dagen dat je niet aan de zon wordt blootgesteld, raden we aan om een ​​zelfbruiner toe te passen. Het accentueert niet alleen je kleur, maar geeft het ook een natuurlijke glans waardoor je er beter uitziet. Vergeet niet om het gelijkmatig over je hele lichaam aan te brengen en was je handen heel goed na het aanbrengen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *